söndag 4 december 2011

Syfte och mål med min resurs

Jag arbetar med en resurs som mina kollegor och jag kan använda oss av under implementeringen av IKT i undervisningen. Det är meningen att vi tillsammans ska påbörja ett pedagogiskt utvecklingsarbete där vi lär oss att använda digitala verktyg i undervisningen. Vi kommer efter hand att  fylla på resursen med konkreta förslag på hur man kan arbeta inom olika teman och ämnen.
Tider för IKT-träffar kommer att läggas ut på resursen samt vilka uppgifter som ska göras till varje tillfälle. Där finns också youtube-filmer och manualer så att man på egen hand kan lära sig olika program.
Målet är att alla ska lära sig att använda digitala verktyg och känna sig trygga i det.

8 kommentarer:

  1. Bra med konkreta förslag Det gillar jag?Per

    SvaraRadera
  2. Låter bra! Du är försiktig och får säkert många med dig på tåget!

    SvaraRadera
  3. Jag glömde att skriva att din layout är tilltalande för mig! snyggt rent och tydligt? Per

    SvaraRadera
  4. Jag är så imponerad av dig och den kunskap du besitter. Du har gjort ett enormt jobb att samla alla länkar, de kommer jag att låna av dig. Gillar också att du kallar dig ikt-inspiratör- det är du verkligen.

    SvaraRadera
  5. Hej Margareta.
    Jag håller helt med Camilla. Du besitter mycket kunskap och din samling här är jättebra och användbar. Jag vill ha tillgång till den..
    Du är så lugn och trygg när du ska berätta och lära ut till andra. Det är en viktig egenskap när man ska lära någon som kanske tycker att detta är ganska svårt och nytt. Kanon! / Christina Ivedal

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Är helt övertygad om att du får med dig alla på skolan. Du har gjort ett fantastiskt jobb!
    Lycka till!
    /Helena

    SvaraRadera
  7. Hej Margareta!
    Snygg resurs och jag tror att det blir en bra resurs. Toppen med en ordlista, den tror jag blir mycket använd. Jag håller med tidigare kommenterare (kan man skriva så), jag kommer också att låna länkar.

    SvaraRadera
  8. Hej Margareta!
    Vilket jobb du har lagt ner på denna sida. Här har du verkligen hittat formen för att kunna bedriva ett IKT-arbete på skolan. Jag förstår att dina kollegor blev imponerade efter presentationen./Malin

    SvaraRadera