onsdag 21 september 2011

Min verksamhet

Jag arbetar i en F-6 skola i Uppsala och är detta läsår klassföreståndare i en fyra. Det är cirka 380 elever och 35 i personalen på skolan. I åk 4-6 har vi 5-6 stationära datorer i varje klassrum och 25 bärbara datorer som kan bokas och tas in i klassrummen. Eftersom vi har barn med behov av datorstöd måste vi använda några av dessa datorer till dem, vilket innebär att en del klasser inte kan låna så många datorer att det räcker till alla. Vi har stort samarbete med skoldatateket. Det finns trådlös anslutning och eleverna spar sina arbeten på nätverket. Varje klassrum har en projektor i taket.
I åk F-3 finns i regel bara en dator i klassrummen men däremot finns en klassuppsättning bärbara små datorer som kan bokas och användas i klassrummen.
Efter några års lobbing fick jag en smartboard installerad i mitt klassrum. Den använder jag dagligen.

Under första kursveckan blev vi indelade i par som ska kommentera varnadras blogginlägg. Det är Elisabeth och jag som ska läsa varandras bloggar och göra kommentarer.
Jag ser att du Elisabeth har bloggat längre än jag, som börjar först nu. Du har lagt till sidor, länkar och bloggat om dina kursuppgifter på Fjärde nyckeln. Det ska bli spännande att se hur din nya blogg ser ut.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar