tisdag 23 oktober 2012

Arbete pågår

Arbetet pågår för fullt. Det är tur att helgerna har varit så regniga, så att jag kunnat arbeta ostört utan att det dåliga samvetet sagt att jag borde vara ute i skog och mark i stället för att sitta framför datorn. Jag har intervjuat många lärare och de har varit från ganska kritiska till mycket kritiska till DPED. På torsdag ska jag träffa en lärare som jag tror är positivt inställd, jag vill ju inte att tidningen ska vara gnällig. Eftersom jag har endast tre breda frågor, låter jag personerna prata på och sticker in frågor när det behövs för förståelse eller för att få dem att hålla sig till själva frågan. Efter att ha läst Intervjumetodik kom jag fram till att jag skulle göra på detta sätt och det har fungerat bra, tycker jag. När det gäller bilder har jag blandat hej vilt, får se vad ni tycker om det.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Som objektiv undersökare kan du ju inte ta ansvar för hur pedagogerna svarar. Din uppgift är ju endast att presentera dina resultat och hur du tolkar dem. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Kul att du har kommit så långt med arbetet!

    SvaraRadera